Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010

Δυο προχειρες σκεψεις....

Σε όλα τα υλικα αγαθα, τα συναισθηματα ή τις σχεσεις ισχυει μια παγια αρχη. Οσο δυσκολα χτιζονται τοσο ευκολα (μαλλον πολύ πιο ευκολα) γκρεμιζονται. Το να δημιουργησεις μια φιλια είναι δυσκολο. Απαιτει χρονο, δουλεια μα πανω από όλα χημεια και επικοινωνια. Η πραγματικη προκληση όμως είναι να τη διατηρησεις. Πρεπει να καταβαλεις περισσοτερη και πιο επιπονη προσπαθεια. Οι φιλιες στην εποχη μας ευκολα χτιζονται σε κιβδηλα θεμελεια και εξισου ευκολα γκρεμιζονται με το πρωτο ταρακουνημα. Ετσι οι λυκοφιλιες γινονται καθημερινοτητα και οι αληθινες φιλιες σπανια πραγματκοτητα.

Το βασικο συστατικο για να δεσει μια φιλια είναι νομιζω η αμοιβαιοτητα. Πολλοι ανθρωποι θεωρουν αυτονοητο να καθισει ο φιλος τους να τους ακουσει ή να τους παρηγορησει σε μια δυσκολη στιγμη αλλα δε θεωρουν το ιδιο αυτονοητο να ανταποδωσουν αυτή την κινηση σε μια αντιστοιχη δυσκολια του. Αυτός είναι πολύ συχνα ο λογος που καταστρεφονται φιλιες. Η αλληλοδραση επομενως είναι που κρατα ζωντανη μια σχεση φιλικη. Σου δινω, μου δινεις. Σε βοηθω, με βοηθας. Σε στηριζω, με στηριζεις και ουτω καθεξης. Χωρις τουτη τη συνθηκη καμια σχεση δε μπορει να είναι υγιης. Όταν η μια πλευρα μονο δινει και η άλλη μονο δεχεται χωρις να ανταποδιδει, τοτε εχουμε σχεση εκμεταλλευσης και όχι αμοιβαιοτητας. Καποιοι λενε ότι όταν κανεις κατι για ένα φιλο δεν πρεπει να αποζητας ανταποδωση. Διαφωνω απολυτα. Χωρις να μπαινουμε σε μια λογικη ανταλλαγης αγαθων και να λεμε σου εκανα 2 κιλα χαρες απαιτω να μου δωσεις και συ 2 κιλα…είναι απολυτα φυσιολογικο να προσδοκουμε από έναν ανθρωπο για τον οποιο γινομαστε θυσια να είναι στο πλευρο μας σε περιπτωση που τον χρειαστουμε.

Δεν ειμαι εκδικητικός. Ουτε όμως και συγχωρω ευκολα. Στις φιλιες μαλιστα δε συγχωρω ποτε. Με εναν ξενο που θα μου κανει κατι ισως ειμαι πιο επιεικης. Από τον φιλο μου που με ξερει και γνωριζει τι με ενοχλει περιμενω πιο πολλα. Επομενως θα ειμαι και πιο αυστηρος. Αλλωστε αν ραγισει το γυαλι σε μια φιλια πιστευω δε μπορει να ξανακολλησει.

2 σχόλια:

  1. Γράφαμε παλιά στα λευκώματα του δημοτικού "φιλία λέξη ιερή, φιλία λέξη θεία..., δεν είναι αγριολούλουδο με ψεύτικη αξία είναι το άνθος της καρδιάς που λέγεται φιλία...". Περνάν τα χρόνια, μεγαλώνεις κι αναρωτιέσαι ποιοι έχουν μείνει δίπλα σου... Γνωρίζεις ανθρώπους και φοβάσαι, φοβάσαι την ανηλικρίνειά τους, φοβάσαι πως όσο κι αν προσπαθήσεις οι άνθρωποι αυτοί δεν μπορούν να γίνουν φίλοι σου... Θα μιλήσω από προσωπική πείρα... Κάποτε πίστευα πολύ περισσότερο στους ανθρώπους και στις καλές τους προθέσεις. Έπεσα έξω πανηγυρικά! Υπήρξαν πρόσωπα στη ζωή μου που πίστεψα πως είναι φίλοι μου πραγαμτικοί! Έκανα λάθος! Και δεν έφταιγαν πάντα εκείνοι. Έφταιγα κι εγώ που τους άφηνα να εισβάλουν στη ζωή μου και να την λεηλατήσουν. Κάποια στιγμή κοιτάς το μονοπάτι της ως τώρα ζωής σου και λες "κρίμα"! Κρίμα που έδωσα τόσα πολλά και δεν πήρα τίποτα! Εχθρός της φιλίας είναι η αχαριστία. Αυτές οι δύο έννοιες όσο κι αν βολεύουν κάποιους μαζί δεν κολλάνε! Πριν ένα χρόνο ακριβώς τέτοια εποχή διαπίστωσα πως ήμουν μόνη! Περιτριγυριζόμουν από πολλούς ανθρώπους αλλά κανένας δεν ήταν δίπλα μου ουσιαστικά. Τώρα ένα χρόνο μετά επιβεβαιώθηκε αυτό που χτες έλεγα στη φίλη μου Μαρία... "όλα γίνονται για κάποιο λόγο. Προετοιμαζόμαστε χάνοντας κάτι για να κερδίσουμε κάτι πολύ σπουδαιότερο!!!". Έτσι έγινε... Πάντα από το τίποτα γεννιέται το κάτι! Κι αυτό το κάτι μπορεί να μετατραπεί σε ό,τι σημαντικότερο έχεις στη ζωή σου... Στο θησαυρό σου! Στο Θάνο, τον Ιάκωβο, τον Μπάμπη, την Μαρία, τη Ναστάζια, τον Σπύρο... Ναι δίπλα σε αυτά τα ονόματα τοποθετώ ελαφριά τη καρδία τη λέξη φιλία! Μόνο δίπλα τους πέρνει την πραγματική της αξία! Έρχεται κάποια στιγμή στη ζωή που πέρνεις όσα δίνεις και δίνεις όσα πέρνεις γιατί έτσι νιώθεις κι όχι γιατι πρέπει, που αγαπάς και σ'αγαπούν...έτσι απλά...!
    (Σοφία)
    Υ.Γ Ethan τα κείμενα σου με πεθαίνουν το ξέρεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η προηγούμενη άγνωστη είμαι πάλι!!! Από τη συγκινησιακή φόρτιση έκανα λάθος το παίρνεις!!!χαχα! Γράψτε λάθος και συγκινηθείτε μόνο από το κείμενο μου! Μη γελάσετε και με το ορθογραφικό!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή